Rodzaje wypełniaczy do paczek – z jakich warto korzystać aby wpłynąć pozytywnie na Klienta?

Magdalena Kornatowska

13 marca 2022

Im więcej sprzedaży online, tym więcej wysyłek i paczek nadawanych do Klientów. To z kolei rodzi zapotrzebowanie na gromadzenie kartonów i wypełniaczy w celu zabezpieczenia przesyłek podczas transportu. Zapewne każdy z nas dokonał kiedyś jakiegokolwiek zakupu przez Internet i nie raz na widok samego pakowania doświadczył zawodu. Niestety nadal wśród wielu firm zdarzają się takie, którym „kreatywności” nie brakuje, albo wręcz przeciwnie wyobraźnia zawodzi, a oszczędność zostaje postawiona na pierwszym miejscu. Zamiast dedykowanych i mocnych kartonów do wysyłki, wykorzystuje się te już nabyte w wyniku innych dostaw, które pozostawiają wiele do życzenia. Niektóre produkty nie są zabezpieczane w ogóle, co w transporcie naraża je na uszkodzenia albo wilgoć. Jak w takim razie pakować przesyłki dla Klientów i dlaczego to takie ważne?

„Nie rzucać” i „uwaga szkło” to za mało

Zacznijmy od tego, że pudełko, w którym jest wolna przestrzeń, zabezpieczone jedynie taśmą oznakowaną „nie rzucać” albo „uwaga szkło” to za mało. Musimy pamiętać, że nawet jeżeli kurier obejdzie się z paczką delikatnie, to później w sortowni, gdzie dochodzą procesy mechaniczne nikt już nie zwraca uwagi na zawartość i opis pudełka. Poza tym paczki lądują jedna na drugiej, a w takiej sytuacji o uszkodzenia nie trudno. Warto więc zadbać o prawidłowe zapakowanie wysyłanych przedmiotów i odpowiednio zabezpieczyć je przed uszkodzeniami, wgnieceniami, zbiciem czy złamaniem.

Dlaczego wióra papierowe to idealne wypełnienie paczek wysyłkowych?

Co raz rzadszym, ale niestety nadal częstym wypełniaczem paczek są różnego rodzaju sztuczne i plastikowe rozwiązania w postaci folii bąbelkowych, pianek, napowietrzonych poduszek. Głównym powodem jest zapewne ich cena, ale warto zwrócić uwagę, że po pierwsze zajmują one dużo miejsca w magazynie, po drugie nie podlegają recyklingowi, nie są też biodegradowalne, a proces ich rozkładania wynosi od 500 lat w górę. Dodatkowo jest to niezbyt miły i zajmujący sporo miejsca w kosztu klienta odpad, który nie wywołuje żadnych pozytywnych emocji. Nieco inaczej wygląda sytuacja z ekologicznym wypełniaczem, jakim są wióra papierowe. Niegdyś ten produkt kojarzyliśmy głównie z opakowań i koszy prezentowych, dzisiaj co raz częściej wióra papierowe pełnią dodatkową funkcję uzupełnienia pustej przestrzeni kartonów wysyłkowych. Nie tylko zachwycają wyglądem i kolorami, ale mają duże właściwości amortyzujące, a więc odpowiednio zabezpieczają wysyłkę produktów szklanych, ceramicznych czy alkoholi. Nie pylą, nie brudzą, nie farbują, nie blakną, a do tego dobrze radzą sobie z wilgocią. Ich dodatkowym atutem jest fakt, że nie tylko pozytywnie wpływają na wrażenia Klienta przy rozpakowywaniu przesyłki, ale mogą zostać przez niego wykorzystane w formie dekoracji albo przy komponowaniu upominku dla kogoś bliskiego w zaciszu domowym. Wióra papierowe są również łatwe w utylizacji. Wykonane z papieru i w pełni biodegradowalne mogą dostać nowe życie w procesie recyklingu.