Obecnie każdy biznes powinien być obecny w sieci – bez tego niemożliwy jest jego rozwój. Klienci przed skorzystaniem z usług czy produktów jakiejkolwiek firmy, szukają informacji w sieci. Nie tylko porównują oferty, ale też czytają opinie innych klientów, aby podjąć najbardziej korzystną decyzję. Dlatego tak ważne jest, aby dać się poznać swoim potencjalnym klientom i zaprezentować biznes w Internecie. Czy stworzenie cieszącej oko i funkcjonalnej witryny wystarczy? Oczywiście, że nie! Czy wiecie, że w ciągu minuty w sieci powstaje 571 stron? Jak więc sprawić, aby to Wasze pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania? Właśnie na tym polega SEO! Chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat? Zastanawiacie się, co wchodzi w zakres działań pozycjonerskich? Nie, wiecie, jaką wiedzę możecie zdobyć, czytając SEO ebook? Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem!
Na czym polega SEO?
SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, a jej celem jest zwiększenie widoczności witryny w sieci i sprawienie, aby była ona wysoko w wynikach na ważne frazy kluczowe. SEO to element marketingu internetowego (digital marketingu). Dzięki SEO witryna jest zoptymalizowana nie tylko pod kątem realnych użytkowników, ale też robotów wyszukiwarek.
SEO możemy podzielić zarówno na on-page i off-page SEO. Czym się różnią? On-page to działania na stronie takie jak optymalizacja contentu czy technicznych parametrów danej witryny – to właśnie od tych działań zaczyna się pracę nad widocznością w sieci. Z kolei off-page SEO dotyczy takich elementów jak zdobywanie wartościowych linków prowadzących do strony (linkbuilding) czy budowania społeczności wokół danej witryny (dbanie o tak zwane sygnały społecznościowe). Działania off-page są ważnym uzupełnieniem tych wykonywanych w obrębie strony.
Jak właściwie działa wyszukiwarka?
Aby w pełni zrozumieć, dlaczego SEO jest potrzebne, konieczne jest poznanie działania wyszukiwarek. Oczywiście, najpopularniejszą z nich jest Google – korzysta z niej 97 procent polskich Internautów! Choć istnieją inne (Yahoo! czy Bing), to właśnie pod kątem Google pozycjonuje się witryny.
Jak wygląda działanie Google? W uproszczeniu podzielić je można na trzy etapy. Pierwszy z nich to skanowanie. Za pomocą algorytmów boty Google wykrywają nowe strony i dodają je do indeksu. Następnie analizują je pod kątem zawartości. W momencie, kiedy użytkownik sieci wpisuje zapytanie do wyszukiwarki, Googlebot przeszukuje indeks i wyświetla najlepiej dopasowane witryny. Pod uwagę bierze wiele wskaźników i parametrów, które świadczą o jakości. To nie tylko nasycenie strony odpowiednimi słowami kluczowymi, ale także między innymi szybkość ładowania strony, linkowanie (zewnętrzne i wewnętrzne), responsywność, stosowanie protokołu HTTPS.
Komu przyda się SEO ebook? To warto wiedzieć!
SEO ebook zawiera wiedzę przydatną każdemu, kto nie tylko jest zajmuje się firmową witryną, ale też np. prowadzi bloga. Znajdziecie w nim informacje, które pozwolą Wam znaleźć się wyżej w SERP-ach (stronach z wynikami wyszukiwania), a dzięki temu ruch na witrynie się zwiększy. SEO ebook to lektura obowiązkowa dla każdego, kto rozumie nowoczesne działania marketingowe i wie, jak ważną rolę odgrywa w nich Internet.