Poradniki

Czy warto wynająć konferansjera? Sprawdź, jakie wymagania powinien spełniać dobry prowadzący

Organizując event branżowy, warto pomyśleć o tym, by zaprosić do współpracy zawodowego konferansjera. Taki profesjonalista doda całemu wydarzeniu odpowiedniego charakteru, a nam pozwoli skupić się na innych aspektach organizacyjnych. Warto jednak wiedzieć, kogo szukamy i jakie wymagania musi spełnić taka osoba.

Co robi konferansjer podczas wydarzenia?

Konferansjer to osoba, która podczas imprez firmowych lub też okolicznościowych pojawia się na scenie pomiędzy poszczególnymi wystąpieniami i zapowiada kolejnych gości. Zapełnia czas, gdy prelegenci lub artyści przygotowują się do wyjścia na scenę, utrzymuje kontakt z widownią. To na jego barkach pozostaje też wiele innych aspektów, często technicznych oraz organizacyjnych. 

Dobry specjalista potrafi odciążyć organizatora, wspierając między innymi reżysera czy dźwiękowca. Chętnie dzieli się swoją wiedzą, a także pomaga i służy radą. Konferansjer przede wszystkim jednak sprawia, że po zakończonym występie goście, widzowie oraz inne osoby zaangażowane w event jeszcze długo wspominają całe show jako niezwykle profesjonalne.

Jak zostać konferansjerem? 

Na pytanie: „kto prowadzi imprezy?” odpowiemy przeważnie, że prezenter lub właśnie konferansjer. Czy praca w takim zawodzie jest trudna i wymaga doświadczenia? Jak zostać profesjonalistą? Ścieżka kariery dla każdej osoby będzie inna. Kulisy tej profesji odsłania działający w branży od wielu lat Maciej Kautz. Jak zaczęła się jego przygoda z tym zawodem? 

-Gdy ktoś zapyta mnie o te prawdziwie pierwsze szlify, bez wahania odpowiem: rok 2000. Właśnie wtedy, jako uczeń Szkoły Podstawowej nr 6 w Poznaniu, poprowadziłem pierwszą uroczystość — mówi. 

Oczywiście to początki, bo później Maciej Kautz ukończył kurs emisji głosu i pracował w rozgłośniach radiowych. Kolejnym z jego zadań było witanie gości galerii handlowej, ale i zachęcenie do udziału w konkursach i oglądania pokazów mody. Przez wiele lat przeszedł całą ścieżkę konferansjerki od podstaw.

Organizacja imprez wraz z konferansjerem

Prowadzenie imprez firmowych to zadanie dla osoby, która potrafi zawładnąć sceną i nie ma problemów ze pracą w świetle reflektorów. Dobry specjalista nie tylko zbierze informacje o gościach i pomoże lub przygotuje scenariusz swojego wystąpienia tak, by poczuli się oni wyjątkowo, ale także wesprze nas w innych działaniach organizacyjnych. 

Eksperci od wystąpień na scenie, to pod wieloma względami specjaliści od wszystkiego. Lata doświadczenia i dziesiątki lub setki prowadzonych eventów sprawiają, że wiedzą oni, na co się przygotować, na co zwrócić uwagę i w jakim kierunku iść, by wydarzenie stało się imprezą, o której będzie w branży głośno przez długi czas.

Na co zwrócić uwagę, szukając konferansjera

Przede wszystkim dobrze jest zapoznać się z materiałami zamieszczonymi na stronie wybranej przez nas osoby. Powinny znajdować się tam krótkie filmy pokazujące pracę konferansjera, czasami też wideo z referencjami, porady i wywiady. Dobrze jest też przejrzeć stronę z zasadami współpracy i zapoznać się z nimi. 

Konferansjer dopasuje się do nas, ale my też musimy zaakceptować jego warunki, które pozwalają mu pracować jak najbardziej efektywnie. To on przez lata szlifował swój warsztat i wie, jak prowadzić wydarzenia, jak się do nich przygotować, by zapewnić nam 100% satysfakcji. 

Korzystajmy z tej wiedzy, bo jest ona bezcenna. Jeśli już decydujemy się na konkretną osobę, to warto wcześniej spotkać się i porozmawiać, przedstawić sobie nawzajem oczekiwania, podpisać umowę, a później… później po prostu cieszyć się świetnym eventem!

You may also like